Jak przygotować w Google Ads reklamy graficzne?
Reklamy graficzne w Google Adwords od dawna były najbardziej popularną formą reklamy. Z czasem Google zmienił politykę, promując formy reklam elastycznych, które można przygotować samodzielnie w bardzo prosty sposób, bez konieczności wykorzystania programów graficznych. Nie mniej formy graficzne w odróżnieniu od form elastycznych dają gwarancję wyświetlenia reklamy dokładnie w takiej formie jak przygotujemy reklamę z wybranym hasłem i grafiką. Przy reklamach elastycznych takiej gwarancji nie ma. Tu może pojawić się grafika – lub nie, logo – lub nie, oraz różna kolejność nagłówków i tekstów reklam.
Rozmiary reklam w Google Ads
Wymiary grafik
Dostępnych formatów reklam jest naprawdę dużo. Należy tu pamiętać aby pliki nie przekraczały 150 kilobajtów, oraz powine być przygotowane w jednym z dostępnych formatów graficznych.
Ważne:
Formaty obrazów GIF, JPG, PNG
Maks. rozmiar 150 KB
Formaty reklam Google Ads
Rozmiary reklam w pikselach
Formaty banerów – kwadratowe i prostokątne
200 × 200 Mały kwadrat
240 × 400 Pionowy prostokąt
250 × 250 Kwadrat
250 × 360 Potrójny ekran panoramiczny
300 × 250 Baner śródtekstowy
336 × 280 Duży prostokąt
580 × 400 Netboard
Formaty banerów – długi baner
468 × 60 Baner
728 × 90 Długi baner
930 × 180 Górny baner
970 × 90 Duży długi baner
970 × 250 Billboard
980 × 120 Panorama
Formaty banerów wysokich – wieżowiec
120 × 600 Wieżowiec
160 × 600 Szeroki wieżowiec
300 × 600 Pół strony
300 × 1050 Pionowy
Formaty banerów preferowanych na urządzenia mobilne
300 × 50 Baner na komórki
320 × 50 Baner na komórki
320 × 100 Duży baner na urządzenia mobilne
Reklamy elastyczne
Wymagania:
Obraz
Format poziomy (1,91:1): 1200 × 628 (rozmiary minimalne: 600 × 314, maksymalny rozmiar pliku: 5120 KB)
Kwadrat: 1200 × 1200 (rozmiary minimalne: 300 × 300, maksymalny rozmiar pliku: 5120 KB)