Jak przygotować w Google Ads reklamy graficzne?

Reklamy graficzne w Google Adwords od dawna były najbardziej popularną formą reklamy. Z czasem Google zmienił politykę, promując formy reklam elastycznych, które można przygotować samodzielnie w bardzo prosty sposób, bez konieczności wykorzystania programów graficznych. Nie mniej formy graficzne w odróżnieniu od form elastycznych dają gwarancję wyświetlenia reklamy dokładnie w takiej formie jak przygotujemy reklamę z wybranym hasłem i grafiką. Przy reklamach elastycznych takiej gwarancji nie ma. Tu może pojawić się grafika – lub nie, logo – lub nie, oraz różna kolejność nagłówków i tekstów reklam.

Rozmiary reklam w Google Ads

Wymiary grafik

Dostępnych formatów reklam jest naprawdę dużo. Należy tu pamiętać aby pliki nie przekraczały 150 kilobajtów, oraz powine być przygotowane w jednym z dostępnych formatów graficznych.

Ważne:
Formaty obrazów GIF, JPG, PNG
Maks. rozmiar 150 KB

Formaty reklam Google Ads

Rozmiary reklam w pikselach

Formaty banerów – kwadratowe i prostokątne

200 × 200 Mały kwadrat
240 × 400 Pionowy prostokąt
250 × 250 Kwadrat
250 × 360 Potrójny ekran panoramiczny
300 × 250 Baner śródtekstowy
336 × 280 Duży prostokąt
580 × 400 Netboard

Formaty banerów – długi baner

468 × 60 Baner
728 × 90 Długi baner
930 × 180 Górny baner
970 × 90 Duży długi baner
970 × 250 Billboard
980 × 120 Panorama

Formaty banerów wysokich – wieżowiec

120 × 600 Wieżowiec
160 × 600 Szeroki wieżowiec
300 × 600 Pół strony
300 × 1050 Pionowy

Formaty banerów preferowanych na urządzenia mobilne

300 × 50 Baner na komórki
320 × 50 Baner na komórki
320 × 100 Duży baner na urządzenia mobilne

Reklamy elastyczne

Wymagania:

Obraz
Format poziomy (1,91:1): 1200 × 628 (rozmiary minimalne: 600 × 314, maksymalny rozmiar pliku: 5120 KB)
Kwadrat: 1200 × 1200 (rozmiary minimalne: 300 × 300, maksymalny rozmiar pliku: 5120 KB)