Dlaczego SEO jest tak ważne?

Wyszukiwanie haseł w Google jest wiodącą taktyką generowania potencjalnych klientów w całej sieci. 68% osób rozpoczyna poszukiwania online od zapytania w wyszukiwarce. To generuje ruch przewyższający z organicznych reklamy społecznościowych i e-mail marketingu razem wziętych!

Co wpływa na wysoką pozycję w Google

Algorytm Google wybierający strony do najwyższych pozycji w swojej wyszukiwarce jest tajemnicą firmy. Kod ten jest nieustannie doskonalony i zmieniany – w wyniku czego rankingi stron na poszczególnych frazach nieustannie się zmieniają a utrzymanie wysokiego miejsca na liście wymaga ciągłej pracy po stronie osób odpowiadających za SEO od strony właściciela witryny. Jakby mało tego było, czynników które mają wpływ na ostateczny wynik w wyszukiwarce jest prawdopodobnie kilka set. Nie mniej, jest kilka żelaznych zasad, które mają kluczowy wpływ na pojawienie się naszej strony w wynikach. Poniżej postaram się przybliżyć klika z nich, które należy wdrożyć przy budowie strony.

Na skróty

Domena a SEO

Tworząc nową stronę zacznij od właściwego wyboru domeny. Dobra domena to pierwszy krok w kierunku widoczności w sieci.

Krótka nazwa

Im krótsza nazwa tym łatwiej ją zapamiętać. Łatwiej ją wpisać w pole adresu strony i nie ma problemu z długimi linkami do strony np. w social mediach. Maksymalnie domena może składać się z 63 znaków. Minimum to 3 znaki.

Łatwa do zapamiętania

Nie każda domena może być krótka ale warto aby była łatwa do zapamiętania.

Oryginalna

Jeżeli masz własną oryginalną nazwę firmy i chcesz wyróżniać się na tle konkurencji do dobra droga.

Kojarząca się z działalnością firmy

A jeżeli Twoja nazwa nie jest oryginalna to dobrym rozwiązaniem może być proste połączenie dwóch wyrazów kluczowych – nazwy firmy oraz miasta (jeżeli działamy regionalnie) np. ubrania-pcim.pl , lub ubranipcim.pl lub skorzystanie z domeny regionalnej ubrania.pcim.pl . Uwaga: „-” myślnik nie może być na początku i końcu adresu. Istnieją także ograniczenia na której pozycji może się pojawić.

Rozszerzenia domeny

Działasz na rynku Polskim – Twoja domena powinna mieć rozszerzenie „pl”. To najbardziej popularne i najbardziej intuicyjne rozszerzenie. Użytkownicy prędzej wpiszą w pasek google ubrania-pcim.pl niż ubrania-pcim.info. i mogą przejść do strony konkurencji. Jeżeli nie „pl” możemy jeszcze wybrać rozszerzenia takie jak:

  • domeny funkcjonalne -.edu, .org, .info, .net
  • domeny międzynarodowe – .com .eu
  • regionalne – .warszawa.pl, .krakow.pl (nie wiem czy .pcim.pl istnieje)
  • funkcjonalne – .com.pl, .biz.pl.
Bez polskich liter

Nie używajcie polskich znaków w domenach. Wyszukiwarki i różne serwisy będą miały z tym problem.

Metatagi

Co to są metatagi?

Metatagi – to informacje (metadane) o stronie dla tzw. robotów. Robot to program którego zadaniem jest analiza naszej strony i przetworzenie z niej informacji. Zadaniem Googleboota (czyli robot Google) jest m.in. automatyczne wyszukiwanie witryn przez analizę i podążanie za linkami z jednej strony internetowej do drugiej. Metadane wykorzystywane są np. do opisu strony w wyszukiwarce Google albo na Facebooku.

Tytuł stron

Tytuł strony wyświetla się w wyszukiwarkach jako pogrubiony tekst – jest pierwszą informacją którą zobaczy o Twojej stronie użytkownik internetu. Tytuł w głównej mierze decyduje czy ktoś przejdzie na Twoją stronę czy nie.

tytul metatagi motyle

Meta Description

Jest to opis strony który widać w wynikach Google pod adresem strony. Powinien zawierać atrakcyjny opis, w którym możesz umieścić słowa kluczowe zachęcające użytkowników do kliknięcia w link. Długości Meta Descripton powinien mieć od 150 do 160 znaków.

 

Jeśli nie podasz opisu, Google wyświetli fragment tekstu z pierwszego akapitu twojej strony. Jeśli w tym tekście znajduje się słowo kluczowe, zostanie ono pogrubione.

Meta Descripton, obok tytułu strony jest najważniejszym tekstowym wyróżnikiem, który widzi osoba wyszukująca i ma kluczowy wpływ na podjęcie wyboru decyzji dotyczącej wejścia na naszą stronę.

Keywords

Znaczniki (meta name=”Keywords”) to jeden ze starszych elementów, który obecnie Google nie bierze pod uwagę przy pozycjonowaniu witryny. Nie miej algorytm wykorzystywany do tego celu przez Google jest tajny i ciągle zmieniany, więc 100% pewności nikt nie ma czy rzeczywiście z niego nie korzysta lub czy nie będzie z niego korzystał w przyszłości. Ponadto Google to nie jedyna wyszukiwarka internetowa, która może wykorzystywać te znaczniki. Więc mimo faktu, że wielu developerów nie używa już meta-keywords, inni nadal pamiętają o jego istnieniu w myśl zasady „na pewno nie zaszkodzi” stornie. Meta-keywords tworzone są za pomocą znacznika <meta name="keywords" content="">, gdzie w miejscu zawartości wpisywane były słowa kluczowe rozdzielone przecinkiem.

Meta Description

Określenie języka oczywiście pomaga wyszukiwarce w prawidłowym określeniu języka witryny, co szczególnie istotne jest gdy mamy różne wersje językowe naszej strony. <html lang="pl-PL">

Lista kontrolna:

    • Domena
    • Metadane
      • Title
      • Meta Description
      • Keywords
      • Określenie języka strony
      • Metatagi dla Facebooka
    • Pliki dla robotów
    • Robots.txt
    • Sitemap.xml
    • htaccess
    • Budowa strony wg standardów html5
    • Długość tekstów
    • Nagłówki h1-h6
    • Słowa kluczowe w treści
    • Wyróżniki i znaczniki