Hiperłącze – linki nawigacji po komórkach, arkuszach i plikach.
Gdy pracujesz na kilku arkuszach a nawet kilku plikach na raz, warto sobie stworzyć „przyciski”, które zaoszczędzą czas przechodzenia do potrzebnego miejsca w innym arkuszu lub nawet pliku. Można oczywiście przełączać zakładki arkusza ale w przypadku gdy mam wiele akruszy lub paracujemy z klikoma dokumentami lepiej to zrobić wstawiając hiperłącze. Jak zrobić przycisk w Excelu. Przykład poniżej gdzie krok po kroku wyjaśniam.
1/ Wybierz sobie miejsce na przycisk. Najlepiej na górze arkusza ale może być dowodnie. Np. Faktury styczeń
2/ Utwórz i ustaw nazwy w arkuszach do których będzie przełączał przycisk. Dla bezpieczeństwa nie używaj w nazwach: polskich znaków, znaków specjalnych, wielkich liter oraz spacji. Te ostatnie zamień np. na podkreślenie lub myślnik.
Istniejący plik lub strona sieci Web -> wskazać właściwy plik -> wybrać polecenie Zakładka -> a następnie wpisać odwołanie do komórki i wybrać arkusz w dokumencie